Khamis, 4 Ogos 2011

-ape-ape-je-bljar bahase melaka kelas#1

ari tibe2 je aku tersentuh hati terbukak iman untuk post psal benda nie..hahah..pasal apa??pasal bahasa MELAKA la..xtangk tajuk ke??haha.ari nie aku akan bagitaw korng banyak perkataan tapi membawa maksud yang sama..ramai member2 aku yang asal dari johor xtau mksud die bler aku tnya..hahah..aku ckp je dorg gelak..xke puihh nme nye??haaha
perkataan tersebut ialahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..............-PELOPAK-a.k.a-LOPAK...
korang tau x ape bondo eh LOPAK tu??
SEKALI LOPAK MATA DA YG KUAR KT GOOGLE...

nme scientific bg PELOPAK ialah FLOWPACK...btol ke 2???hahahah..2la jawapan yang member aku bg mse aku tanya die..hahahah..
xmacam dekah pulakkan..hahaha.asal dri mana nama PELOPAK nie pon aku xtau..tp yg aku tau orang yg luar dri melaka rmai yg xtau mksud nye..rmai org mahu pon orng rmai hanaya memanggilnya PENSILCASE-a.k.a-PENSILBOX(agknye la)..so dengan rasmi nye aku isytiharkan PELOPAK sebagai bahasa org MELAKA!!!HAHAHA..
NIE LA RUPA BENTUK ASAL pelopak YG AKU CKP 2..PILIH LA BARBIE @ ULTRAMAN....

jumpa lg dikelas yang akan datang............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...